Co to jest landing page? Z tym określeniem często można się spotkać w kontekście reklam w internecie, szczególnie tych płatnych, np. Google ADS. Landing Page to nic innego, jak specjalnie stworzona strona, na którą przekierowuje link w reklamie.
Zawartość artykułu
Jaki jest cel stron landing page?
Oczywiście uzyskanie konkretnego działania ze strony internauty, czyli zebranie tzw. leadu. Jeśli mamy do czynienia z reklamą, zachęcającą do zakupu produktu lub usługi, to kliknięcie w nią przekieruje na docelową stronę LP, na której będzie można dokonać zakupu lub zarejestrować się w sklepie. Zasadą stron landing page jest to, że powinny zachęcić użytkownika do interakcji – kliknięcia w przycisk, uzupełnienia formularza, obejrzenia reklamy lub innego działania, które doprowadzi do konwersji.
Jak wyglądają strony landing page?
To bardzo dobre pytanie. W internecie można spotkać się z tysiącami stron landing page. Łączy je jedna, wspólna cecha. Są to strony jednostronnicowe, bez dodatkowych podstron i zakładek, na których przedstawiona jest tylko jedna rzecz – produkt lub usługa. Z założenia strony landing page są stronami prostymi, które skupiają się na jednej, konkretnej rzeczy, aby nie rozpraszać uwagi użytkownika.
Czym się kierować tworząc strony landing page?
Jest kilka istotnych wskazówek, do których warto się stosować, aby uzyskać jak najwięcej leadów ze strony LP.
- Czytelny i prosty przekaz – opisując produkt lub usługę, należy pisać prosto i zrozumiale, bez niepotrzebne generowania pustych słów. Krótko i do celu.
- Zaufanie użytkownika – coraz więcej internautów jest wyczulonych na wszelkie próby wyłudzeń i oszustw w sieci. Tym samym każda tworzona strona landing page, powinna być dopracowana w najdrobniejszych szczegółach. Brak literówek, poprawna forma gramatyczna i stylistyczna, a do tego zgodność ze standardami i technologią.
- Responsywność – nie można zapomnieć o tym, aby strona landing page była jednocześnie stroną responsywną. Pamiętaj, że twoją reklamę mogą wyświetlić nie tylko użytkownicy komputerów, ale także smartfonów i tabletów.
- CTA czyli click to action – wezwanie do działania jest najważniejszym elementem na każdej stronie landing page. Jest to element, który powinna kliknąć osoba wyświetlająca stronę. Przycisk wyślij formularza kontaktowego lub zarejestruj się. Wezwanie do działania, czyli CTA ma być jasnym przekazem, który zachęci internautę do określonego działania.
Przykładowa witryna landing page dla firmy
Do czego wykorzystać strony landing page?
Strona lądowania (landing page) np. dla ruchu z newslettera.
Każda firma bez trudu znajdzie dziesiątki zastosowań dla stron landing page. Przedstawiamy poniżej kilka z nich.
- Sprzedaż promowanych produktów lub usług – nowość w ofercie sklepu może być reklamowana w sieci przy pomocy reklam Google Ads. Po ich kliknięciu, użytkownik powinien zostać gdzieś przekierowany. Tym miejscem docelowym jest strona landing page. Może ona być wykonana właśnie w tym celu lub może to być wybrana strona produktu w sklepie internetowym.
- Zapis do newslettera – pozyskanie klienta, który chętnie będzie subskrybował newsletter to ważne osiągnięcie w strategii reklamowej. Aby zachęcić kogoś do zapisania się do newslettera, należy przygotować stronę landing page, na której umieszczony będzie formularz rejestracji, a także zachęta do jego wypełnienia. Może nią być np. darmowy ebook wysyłany na maila lub kod rabatowy na pierwsze zakupy.
- Dodatkowe informacje – strona landing page może również służyć przekazaniu klientowi szczegółowych informacji o produkcie, usłudze lub wydarzeniu. W tym celu również powinien on uzupełnić formularz kontaktowy swoim adresem e-mail, na który wiadomość zostanie wysłana.
Strona landing page i jej tworzenie
Czy trudno jest stworzyć stronę LP? To zależy. Mając pewne doświadczenie w budowaniu witryn www, nie jest to trudne pod względem technicznym. Wyzwaniem jest natomiast takie stworzenie strony landing page, aby przyciągała ona uwagę i zachęcała użytkownika do konwersji. To z kolei wymaga dobrej znajomości behawiorystyki internetowej. Rozkład elementów na stronie, który będzie zachęcał, a nie odstraszał, przemyślany dobór kolorów, a w końcu prawidłowo zredagowane treści, które wywołają potrzebę wejścia w interakcję.