Ile razy po przeglądaniu jakiegoś przedmiotu w sklepie, prześladował Cię on w formie reklamy na innych witrynach internetowych? Te działania nazywa się właśnie remarketingiem. Remarketing pozwala dotrzeć do klientów, którzy są wstępnie zainteresowani produktem i przyspiesza jego sprzedaż. Jak działa?
Zawartość artykułu
Remarketing – definicja pojęcia
Pojęcie to stosowane jest jedynie w przypadku marketingu internetowego. W jego zakresie mieszczą się wszystkie działania, które sprawiają, że klient wraca na stronę. Głównie remarketing obejmuje reklamy Google Ads czy Facebook Ads, które najpierw analizują zachowania klienta, a potem dostosowują do niego treść wyświetlanych mu reklam. Remarketing to bardzo przydatne narzędzie dla każdej firmy. I nie ma tu znaczenia, jaką działalnością się ona zajmuje. Ma on tak ogromne znaczenie, gdyż w świecie przesyconym informacjami klient potrzebuje kilku interakcji z marką zanim ostatecznie zdecyduje się na zakup.
Marketingowa reguła mówi, że potrzeba aż 7 takich kontaktów. I właśnie remarketing pomaga Ci ten cel osiągnąć. Przy pomocy remarketingu zachęcasz klientów do ponownego odwiedzenia Twojej strony. Dodatkowo budujesz w ich umysłach świadomość marki. I masz łatwiej niż przy standardowej reklamie – klient zdążył już wcześniej nawiązać pewną relację z Twoją firmą, a Ty możesz dostosować się do jego potrzeb. Wiemy, że to wszystko na pierwszy rzut oka może brzmieć abstrakcyjnie, ale remarketing to działania niezwykle proste do wdrożenia i w pełni automatyczne. Zobaczmy, na czym konkretnie one polegają.
Remarketing – na czym polega?
Załóżmy, że masz sklep internetowy. Klienci wchodzą na niego i oglądają różne produkty. Niektórzy kupują, inni tylko przeglądają produkty, jeszcze inni rezygnują na etapie składania zamówienia. Wszystkie te osoby możesz podzielić na grupy. Do jednej z nich wrzucisz osoby, które oglądały produkty z konkretnej kategorii, a w drugiej tych, którzy porzucili swoje koszyki zakupowe. Następnie skierujesz do nich odpowiednie reklamy. Informacje o tym, co klienci robili na stronie uzyskujesz przy pomocy plików cookie. To one pozwalają Ci na lepsze dopasowanie reklam, a tym samym wyższą skuteczność Twoich działań.
Krok 1
Użytkownik szuka w internecie Twojej usługi tudzież produktu.
Krok 2
Potencjalny klient znajduje Twoją stronę internetową.
Krok 3
Użytkownik opuszcza Twoją witrynę bez realizacji konwersji np. dokonania zakupu w sklepie.
Krok 4
Za pomocą ciasteczek użytkownik zostaje dodany do listy remarketingowej.
Krok 5
Klient odnajduje reklamę z kampanii remarketingowej i wraca na stronę.
Korzyści dla firm jakie niesie ze sobą remarketing
Poprawa sprzedaży w sklepie lub na stronie
Remarketing przypomina klientom o istnieniu Twojej marki. Dzięki wyświetlaniu się nienachalnych reklam, dopasowanych do upodobań użytkowników zwiększasz szanse na dopięcie sprzedaży. Możesz sprzedać nie tylko produkt, którym klient był wcześniej zainteresowany, ale również produkty komplementarne, wybrane na podstawie wcześniejszych zakupów innych klientów.
Zwiększenie skuteczności reklam
Podstawą każdej dobrej reklamy jest zrozumienie potrzeb i preferencji grupy docelowej. Remarketing to zadanie Ci ułatwia. Klient pozostawiając ślad na stronie lub w mediach społecznościowych pokazuje Ci, co go w Twoim sklepie interesuje najbardziej. A Ty te informacje wykorzystujesz, aby stworzyć reklamę, która w 100% odpowie na jego potrzeby.
Budowanie świadomości marki w umysłach klientów
Aby zostać zapamiętanym musisz ciągle klientom przypominać o swoim istnieniu, a remarketing idealnie się do tego nadaje. Dzięki większej rozpoznawalności również zwiększasz szanse na zakup – zarówno teraz jak i w przyszłości.
Remarketing – przydatne praktyki
Remarketing jest reklamą, do której trzeba się przygotować. Aby był on jak najbardziej skuteczny:
- dziel swoich odbiorców na grupy: Targetowanie w ten sposób pozwoli Ci na stworzenie lepiej dopasowanych reklam do konkretnych preferencji użytkowników, np. dla osób, które przeglądały konkretną kategorię produktów lub tych, którzy kupili już u Ciebie jakiś produkt;
- ogranicz wyświetlanie się reklam w remarketingu: Pamiętaj, że co za dużo to nie zdrowo. Zbyt częste wyświetlanie reklam – nawet tych dobrze dopasowanych – może powodować u odbiorców niechęć do Twojej marki. Na szczęście w trakcie uruchamiania kampanii możesz dokładnie określić częstotliwość wyświetlania reklamy konkretnemu odbiorcy na jego komputerze;
- testuj: Aby jeszcze bardziej zwiększyć skuteczność swoich reklam, możesz przygotować kilka kreacji reklamowych i przetestować, która z nich najlepiej zadziała. Testuj różne banery czy teksty reklam.