Z problemem widoczności w Google, borykają się nie tylko nowe firmy, które chcą zabłysnąć w sieci, lecz również te, które są już na rynku przez dobre kilka lat. Widoczność w Google jest niezwykle ważna, jeśli zależy nam na zwiększeniu sprzedaży, kliknięć, czy wejść na stronę internetową. Czy są więc rady i wskazówki, dzięki, którym firma może zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarce Google? Tak i należą do nich między innymi treści, słowa kluczowe, lecz również kilka innych ważnych rzeczy, które trzeba mieć na uwadze, jeśli zależy nam na większej widoczności w wyszukiwarce.
Zawartość artykułu
Zadbaj o treści – content to podstawa
Najlepszym i najszybszym sposobem na to, aby twoja strona internetowa zwiększyła swoją widoczność w Google, jest stworzenie unikatowego contentu, ze specjalnym uwzględnieniem słów kluczowych. Słowa kluczowa są o tyle ważne, ponieważ pozwalają lepiej skierować klienta, na to czego poszukuję. Lecz o jakie treści może konkretnie chodzić?
Przede wszystkim skup się na pisaniu artykułów, poradników, wpisów na bloga, nie zapominając o słowach kluczowych. Jest to najszybszy, najefektywniejszy sposób, aby dotrzeć do klienta.
Jakie treści są istotne?
Dobry content to taki który łączy w sobie UX, SEO i działania marketingowe. Poza treścią ważne jest również jego rozmieszczenie, rozmieszczenie grafik, czytelna czcionka, przyciągający uwagę tytuł. Musimy pisać regularnie unikatowe treści, i dać sobie czasu. Jeśli jesteś osoba, która chcę zwiększyć zasięg swojej sieci, pamiętając, że dopiero po 20-30 opublikowanych artykułach, możesz się pojawiać w wyszukiwarce Google, i to nawet nie na pierwszej stronie, lecz tylko w wynikach organicznych.
Zwiększ zangażowanie użytkowników
Jeśli nie stworzysz atrakcyjnej strony, która przyciągnie klientów, to niestety, zostaniesz odrzucony. Warto zadbać, aby twoja strona internetowa posiadała przyjazny i szybki interfejs, i treści, które będą przejrzyste, i zachęcały klienta do ponownego odwiedzenia twojej strony internetowej.
Pamiętaj o optymalizacji mobilnej, szybkości strony, i wyeliminuj błędy, które zniechęcą potencjalnego klienta, i skutkować wyjściem ze strony. Zwiększysz tym sposobem wejścia na swoją stronę, wydłużysz czas przebywania użytkowników, poprawisz współczynnik konwersji, a to ważny sygnał do Google, że twoja strona internetowa jest wartościowa, i będzie ją wyświetlała w wyższych pozycjach w wyszukiwarce.
Popraw witrynę pod kątem urządzeń mobilnych
Obecnie aż połowo wyszukiwań internetowych jest dokonywana za pomocą smartfonów i tabletów. Optymalizacja pod kontem mobilnym polega na dostosowaniu strony internetowej, pod kątem smartfonów i tabletów, co można uzyskać poprzez responsywności strony internetowej, optymalizacji treści, która powinna być czytelna i poprawnie wczytywana na mniejszych ekranach.
Rozmiar czcionki, wygodna obsługa formularza i przycisków, również ma znaczenie. Jeśli chcesz, aby twoje treści szybko się ładowały na urządzeniach mobilnych, musi zminimalizować czas ładowania na tych urządzeniach.
Sprawdź bezpieczeństwo strony
Wyszukiwarka Google zawsze sprawdza, czy dana strona internetowa posiada protokół HTTPS i certyfikat SSL. Protokół HTTPS zapewnia skuteczne szyfrowanie danych między użytkownikami a serwerem, co będzie chroniło dane wrażliwe, jak dane logowania, czy dane osobowe. Certyfikat SSL zapewnia witrynie internetowej wiarygodność i bezpieczeństwo użytkowników, co przełoży się na ufność Google, i pokazywało twoją stronę internetową w wyższych wynikach w wyszukiwarce.
Dodatkowe sposoby na zwiększenie bezpieczeństwa witryny, to:
- unikanie poufnych danych w serwerze
- częsta i regularna aktualizacja wtyczek i oprogramowania
- tworzenie kopii zapasowych danych
- odpowiedni hosting
- zaawansowana zapora sieciowa
- ścieżka administratora, najlepiej ta niestandardowa
- ciągłe monitorowanie zmian i aktywności na stronie internetowej
- stworzenie mocnego hasła