Dobrze zoptymalizowana reklama Google Ads potrafi zwiększyć przychody nawet o kilkaset procent. Nie jest to jednak łatwe zadanie. O jej skuteczności świadczy bowiem nie tylko konkurencja i jej pozycja na rynku, ale także jakość reklamy Google Ads. Wysoki wynik sprawia, że reklama wyświetla się wyżej i ma większe szanse na sukces. Ale czym w zasadzie jest wynik jakości? I jak go zwiększyć, jeśli jego wartość nie jest dla nas satysfakcjonująca?
Zawartość artykułu
Jakość reklamy Google Ads – czym jest?
Każda reklama stworzona w Google Ads analizowana jest na podstawie tych samych czynników. Za każdym razem, gdy użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę konkretne słowo kluczowe, roboty Google Ads analizują treści reklam i ich dopasowanie do intencji, a następnie tworzą rankingi, ustalając ich kolejność.
Jakość reklamy Google Ads jest więc wynikiem, określającym jak dana reklama wygląda na tle innych. Co ważne analizowane są dane historyczne, pochodzące z 90 dni, a każdej reklamie przydziela się wartość od 1 do 10.
Od wyniku jakości Google Ads zależy koszt danej reklamy (im wyższy wynik jakości, tym niższy koszt) oraz ich skuteczność.
Kluczowe 3 elementy dobrej jakości reklamy
Wiesz już, czym jest wynik jakości Google Ads. Poznajmy teraz czynniki, które decydują o tym, że reklama uznawana jest przez system za dobrą. Są to:
- CTR, czyli współczynnik klikalności reklamy, określany rachunkiem prawdopodobieństwa na podstawie poprzednich danych;
- Trafność reklamy, czyli dopasowanie treści reklamy do intencji użytkownika;
- Jakość strony docelowej, tj. dopasowanie zawartości strony do reklamy, a także jej ogólna jakość, w tym np. responsywność czy szybkość ładowania.
W przypadku wartości przeciętnej i poniżej przeciętnej warto popracować nad zwiększeniem tego wskaźnika, aby poprawić efektywność swoich reklam. Zobaczmy, w jaki sposób to zrobić.
Jak zwiększyć wynik jakości reklamy Google Ads?
Przede wszystkim sprawdź, które z Twoich reklam wymagają optymalizacji. Niektóre z nich mogą być bowiem dużo lepiej skonstruowane od innych. Wszystkie dane widoczne są w raporcie słów kluczowych w Google Ads.
A jeśli już wiesz, które reklamy wymagają poprawy, masz do wyboru kilka z poniższych opcji.
Zoptymalizuj słowa kluczowe
Być może Twoja reklama wyświetla się na frazy, które nie do końca oddają zawartość strony i cel, który chcesz osiągnąć? Jeśli tak jest, ranking Twojej reklamy będzie niski, a jej efektywność niewielka. Aby zwiększyć wynik jakości reklamy przeanalizuj dotychczasowe wyświetlenia reklamy. W podsumowaniu zobaczysz, jakie frazy wpisywali potencjalni klienci i na jakie z nich wyświetliła się Twoja strona. Wykorzystaj je w optymalizacji.
Możesz również skorzystać z pomocy Plannera słów Kluczowych od Google, a także z innych narzędzi do SEO, np. Ahrefs czy Senuto, aby wybrać bardziej sprzedażowe i konkretne frazy kluczowe do swojej kampanii Google Ads.
Dodaj wykluczające słowa kluczowe
W zależności od dopasowania słowa kluczowego Twoja reklama może wyświetlać się na wiele słów, na które nie chcesz, aby była widoczna w wyszukiwarce czy w partnerskich sieciach wyszukiwania. Dlatego kolejnym krokiem jest dodanie wykluczających słów kluczowych. Są to frazy niezwiązane z Twoją działalnością albo oferujące coś za darmo, np. za darmo, gratis, praca, ebook.
Pamiętaj, że brak wykluczających słów kluczowych powoduje częstsze wyświetlanie reklam na nieodpowiednie frazy, a to z kolei przepala Twój budżet, obniżając wynik jakości Google Ads.
Zmień tekst reklamy
Czasem wystarczy odrobinę przeredagować treść reklamy Google Ads, aby wynik jakości się zwiększył. Zwróć uwagę na nagłówki oraz treść samych reklam. Powinny znaleźć się w nich słowa kluczowe, ale w taki sposób, aby nie przytłaczały one użytkownika. W końcu celem ostatecznym jest zachęcenie go do wejścia na stronę. Dodaj do tekstu reklamy:
- zachęcające call to action;
- unikalną propozycję wartości.
Popraw jakość strony docelowej
Zbyt długi czas ładowania, błędnie wykonany UX strony czy brak jej responsywności mogą znacznie obniżyć wynik jakości reklamy. Sprawdź więc, jak Twoja witryna prezentuje się na różnych urządzeniach i ile czasu zajmuje ładowanie się jej poszczególnych elementów.
Przydadzą Ci się również mapy cieplne. Dzięki nim sprawdzisz, w jaki sposób Twoi potencjalni klienci przeglądają stronę, dowiesz się również, który moment sprawia im najwięcej trudności. A to pierwszy krok do poprawy jej działania.
Dodaj rozszerzenia reklam
Dobra reklama to taka, która nie tylko zachęca do działania, ale jest także dobrze widoczna. Dodanie rozszerzeń w formie dodatkowych linków, lokalizacji czy formy kontaktu sprawia, że Twoja reklama Google Ads zajmuje więcej miejsca w wyszukiwarce i nie sposób jej pominąć.
Dzięki temu zwiększasz szanse, że potencjalny klient kliknie w reklamę. Wtedy jesteś już o krok od konwersji.
Wynik jakości reklamy Google Ads – podsumowanie
Skuteczność reklamy Google Ads zależy od prawidłowego wdrożenia i nieustannej aktualizacji ustawień. Liczy się prawidłowo wybrana grupa docelowa, cel reklamy oraz dopasowanie jej do strony docelowej. Wynik jakości Google Ads pozwala nad tym wszystkim zapanować. I jest świetnym wyznacznikiem do tworzenia reklam o najwyższej jakości dla klienta.