+48 502-653-707 biuro@inter-web.pl

      Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma w Google Maps

      Pozycjonowanie wizytówki firmowej na Google Maps to zdecydowanie nie tak popularna usługa, jak pozycjonowanie witryn internetowych. Pomimo tego pozycjonowanie wizytówki ma bardzo wiele plusów i pomaga zwiększać widoczność marki w internecie.

      Wiele osób nigdy nie słyszała o takim działaniu, a wielu przedsiębiorców tworzy i dodaje jedynie wizytówki, licząc, że Google będzie proponowało je użytkownikom map. Aby jednak to się stało i wizytówki były wyświetlane jako pierwsze pinezki na mapie gdy użytkownik zada pytanie, należy odpowiednio zoptymalizować wizytówkę i ją pozycjonować. Poniżej prezentujemy wszystkie ważne informacje o pozycjonowaniu wizytówek na Google Maps.

      Czym jest pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma?

      Pozycjonowanie wizytówki Google Moja firma to proces, który wykonujemy ze swoją wizytówką na Google Maps. Pomaga on zwiększać pozycję naszej wizytówki na mapach, tak samo jak pozycjonowanie lokalne pozycję witryny w wyszukiwarce Google. Mapy działają na podobnej zasadzie i wyświetlają w pierwszej kolejności te wizytówki, które ich zdaniem są zadbane, wartościowe oraz dostarczają odbiorcom wielu korzyści. Ogólnie istnieje wiele elementów, które mają wpływ na pozycję naszej wizytówki na Google Maps.

      Pozycjonowanie wizytówki jest zatem dostosowaniem tych elementów i odpowiednim skonfigurowaniem samej wizytówki w taki sposób, aby była ona wartością dla odbiorców i samego Google. Proces ten polega na wykonywaniu rzetelnie prostych czynności. Pozycjonować wizytówkę możemy samodzielnie lub też, jeśli nie mamy czasu czy chęci zlecić to zadanie agencji interaktywnej. Obecnie na rynku istnieje wiele agencji, które oferują tego typu usługę.

      Jak możemy pozycjonować wizytówkę na Google Maps?

      Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma na Google Maps rozpocząć powinniśmy od usunięcia wszystkich duplikatów. Z pewnością musi pozostać tylko jedna wizytówka, która będzie tą główną.

      Drugim podstawowym krokiem optymalizacji wizytówki jest zadbanie o to, aby dane na niej były identyczne i zgodne z danymi naszej marki na innych portalach w internecie, wizytówkach w katalogach czy na stronie www naszej firmy. Są to tzw. dane NAP czyli Name, Address — Phone.

      Świadczą one o wiarygodności marki, co jest bardzo ważną rzeczą. Kolejnym krokiem jest dokładnie uzupełnienie wizytówki oraz formularzy.

      Tylko w pełni uzupełniona wizytówka będzie mocno promowana przez Google.

      Należy również zwrócić uwagę na główną kategorię i odpowiednie opisanie wizytówki, aby wyświetlała się w odpowiednim momencie przy wyszukiwaniu konkretnych danych tematycznych. Kolejnymi krokami, które pomogą nam zwiększać pozycję wizytówki na Google Maps, są te związane ze zwiększeniem jej wiarygodności. Można zaliczyć do nich podanie stacjonarnego numeru telefonu lub witryny, która będzie posiadała akcenty lokalne. Dzięki temu Google dowie się, że nasza marka rzeczywiście i jednoznacznie działa w danym rejonie.

      Jeśli posiadamy już tak zoptymalizowaną wizytówkę, kolejnym krokiem jest dodanie na niej contentu i zadbanie o nią. Z pewnością pozwoli nam to wyróżnić się na tle wielu innych wizytówek. Dobrym pomysłem jest zamówienie wirtualnego spaceru 360 po naszej firmie, poprzez który klienci będą mogli zwiedzać naszą siedzibę lub sklep. Jest to wysokojakościowy materiał, który Google z pewnością doceni. Przy tworzeniu takiego spaceru powstanie również wiele tradycyjnych zdjęć wysokiej jakości, które również warto dodać na naszej wizytówce. Nieco mniej popularnymi metodami pozycjonowania wizytówki są wpisy — aktualności czyli moduł Q&A.

      Są to moduły, które widnieją na naszej wizytówce i odpowiednio są krótkimi postami z aktualnościami, oraz sekcją pytanie – dowiedź. To bardzo przydatne i komfortowe dla odbiorców elementy, które są również doceniane przez samo Google. Do innych działań pozycjonujących można dodać jeszcze regularne aktualizacje czy zadbanie o częste komentarze np. odpowiadając na wpisy klientów — co jest dużo ważniejsze od samych ocen.

      Pozycjonować wizytówkę samodzielnie czy zlecić pozycjonowanie agencji seo?

      Jak wiemy pozycjonować wizytówki Google Moja Firma w Google Maps, możemy na dwa sposoby — samodzielnie lub zlecając to zadanie agencji seo. Jest to bardzo częste pytania, które pada przy okazji takiej dyskusji. Pozycjonowanie wizytówki jest dużo prostsze od pozycjonowania strony internetowej, gdyż nie wymaga od nas posiadania wiedzy technicznej, specjalistycznej czy wiedzy IT, a wykonywania pewnych czynności w konkretny sposób. Są one jasno opisane i pozycjonowanie wymaga ich poznania.

      Samodzielnie pozycjonować wizytówkę warto, wtedy kiedy przynajmniej w średnim stopniu znamy się na komputerach, Google czy internecie. Z łatwością zrozumiemy wtedy mechanizmy, jakie rządzą pozycjonowaniem wizytówki i będziemy mogli sami je konfigurować. Warto robić to też samemu, jeśli mamy czas np. dodawać regularnie wpis i aktualizacje. Z usług agencji seo lub internetowych warto skorzystać, jeśli nie mamy czasu, nie mamy potrzebnej wiedzy, nie jesteśmy do końca pewni czy skutecznie wykonamy wszystkie działania oraz jeśli po prostu nie mamy czasu, gdyż jest to proces dość czasochłonny.

      aplikacja google maps

      Dlaczego warto zadbać o pozycjonowanie wizytówki?

      Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma to bardzo korzystna czynność. Istnieje kilka powodów, dla których warto ją wykonywać. Pierwszym takim powodem, jest po prostu fakt znalezienia się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania na mapach Google. Dzięki temu będziemy wyświetlani jako pierwsza tura wizytówek, a to z kolei przełoży się na większą liczbę odwiedzając naszą witrynę czy markę. Tak jak w przypadku stron www tylko pierwsze wizytówki są najchętniej odwiedzane, a dzięki temu możemy pozyskiwać nowych klientów oraz zarabiać więcej pieniędzy.

      Wizytówki warto pozycjonować również z powodu popularności map Google. Obecnie wiele osób właśnie na mapach wyszukuje informacji o firmach, usługach czy produktach, rezygnując w tradycyjnej wyszukiwarki.

      Samo pozycjonowanie nie jest też trudne, kosztowne a może w prosty sposób pomóc nam zdobywać klientów. Dobrze wypozycjonowana wizytówka na Google Maps, jest też coraz częściej proponowana w tradycyjnej wyszukiwarce np. nad wynikami wyszukiwania lub w prawej części serwisu jako propozycja od Google.

      Dzięki temu możemy pozyskiwać jeszcze większą ilość klientów. Tylko dobrze zoptymalizowane wizytówki są promowane przez Google i należy pamiętać o tej zasadzie. Wizytówka naszej marki jako pinezka mapach Google to również kwestie wizerunkowe oraz renoma czy rozpoznawalność – szczególnie na rynku lokalnym.

      Wyróżnij się wśród konkurencji już teraz!

      Jeżeli posiadasz pytania dotyczące tej usługi, skorzystaj z poniższego odnośnika dzięki któremu możesz wysłać do nas wiadomość lub zadzwoń. Z przyjemnością rozwiejemy Twoje wątpliwości.