Pisząc treści i dodając je na naszą stronę internetową, bardzo często chcemy, aby były one jak najlepszej jakości i były odpowiednio zoptymalizowane pod wyszukiwarkę Google. Dzieje się tak dlatego, iż chcemy dostarczać jak najlepsze treści czytelnikom oraz pozycjonować naszą witrynę w wyszukiwarce. Istnieje wiele narzędzi, dzięki którym napisany przez nas tekst będzie poprawny gramatycznie, logiczny, ciekawy stylistycznie oraz bezbłędny i odpowiednio zoptymalizowany pod kątem SEO. Jakie są to narzędzia i dlaczego warto z nich korzystać? Jak pomagają tworzyć test? Szczegóły poniżej.
Zawartość artykułu
Korektor błędów w edytorze tekstu
Pierwszym sposobem, dzięki któremu możemy pisać lepsze jakościowo teksty, jest używanie korektorów błędów w edytorze tekstu. Obecnie każdy edytor tekstu taki jak Google Docs, Microsoft live, MS Word czy OpenOffice posiadają zaawansowane korektory. Dzięki nim możemy liczyć na podkreślanie błędów w tekście, poprzez co nie przegapimy literówek ani innych nieprawidłowych zwrotów. Korektory błędów mają również nieco bardziej zaawansowane opcje. Dobrym przykładem jest automatyczna zamiana pewnych słów na inne.
W jaki sposób możemy określić najczęściej popełniane przez nas błędy, które będą zamieniane na poprawne zwroty w czasie rzeczywistym – podczas pisania tekstu. Wykorzystanie korektorów błędów w edytorach tekstu przyspieszy cały proces tworzenia danego tekstu, gdyż nie będziemy musieli w późniejszym czasie poprawiać ręcznie wszystkich drobnych nieścisłości lub pomyłek. Zdecydowanie warto też skorzystać z autokorekty, która będzie poprawiała wszystkie jej zdaniem błędne zwroty, gdyż jest ona bardzo skuteczna i myli się bardzo rzadko, a my nie będziemy musieli sami określać poszczególnych błędów, które mają być zamienione.
Miej pewność, że powyższa opcja jest zaznaczona!
(Plik > Opcje > Sprawdzanie)
Ręczne sprawdzanie pisowni uruchomisz przez
Recenzja > Pisownia i gramatyka
Używanie korektorów błędów w edytorach tekstu jest niezmiernie ważne z tego powodu, iż sama baza tekstu musi być nienaganna i poprawna. Zarówno sami czytelnicy tekstu, jak i Google zwracają dużą uwagę na błędy w tekście i odpowiednio negatywnie reagują, jeżeli tekst jest nasycony pomyłkami i nieprawidłowymi zwrotami. Poprawny tekst jest zatem podstawą wszystkich kolejnych działań optymalizacyjnych danego tekstu.
Languagetool i poprawność gramatyczna
Jeśli posiadamy już sam artykuł napisany w edytorze tekstowym, drugim krokiem w celu jego optymalizacji jest korekta gramatyczna. Edytory tekstowe nie oferują takiej korekty, a jest to niezmiernie ważny element. Korektory gramatyczne są dostępne za darmo lub w płatnej wersji w internecie. Ich działanie jest bardzo proste. Polega ono na wklejeniu tekstu oraz poddaniu go sprawdzeniu.
Korektory takie wyłapują wszystkie błędy gramatyczne postaci braku przecinków, złej składni zdania, nielogiczne zwroty i często popełniane błędy. W serwisach tego typu zostaną zaznaczone także literówki i podstawowe błędy, które mogły zostać pominięte przez edytory tekstu. W zależności od danego korektora sama korekcja kolega na jeden kliknięciu i zamianie wszystkich błędów lub poprawianiu osobistym wszystkich błędów, które zostały podświetlane.
Najpopularniejszymi korektorami gramatycznej internecie są Languagetool czy iKorektor. Tworząc każdy tekst, przeważnie znajdują się w nim mniejsze lub większe błędy gramatyczne. Korektory tego typu posiadają w swoim słowniku nawet kilkadziesiąt lub kilka tysięcy reguł gramatycznych, a poddając sprawdzeniu w nich naszego tekstu, mamy pewność, że artykuł będzie poprawny językowo.
Ekran narzędzia LanguageTool.org
Panel iKorektor.pl
Sprawdzanie unikalności przy zakupie treści.
Czasami zdarza się, że zamiast pisać dany tekst do publikacji na naszej witrynie samodzielnie, po prostu kupujemy go w Internecie. W takiej sytuacji zdecydowanie powinniśmy sprawdzić go programem antyplagiatowym i upewnić się, że nie jest on kopią dostępnego w sieci już innego artykułu. Pod względem SEO miałoby to bardzo negatywny skutek dla naszej witryny i jej pozycjonowania oraz mogłoby skończyć się nałożeniem kar przez Google. Proces sprawdzania polega na wklejeniu tekstu oraz kilku sekundach skanowania sieci. Serwisy takie udostępniają informację czy dany tekst jest w stu procentach autentyczny, a jeśli nie to gdzie jest obecnie opublikowany duplikat. W sieci istnieje bardzo dużo serwisów tego typu, z których spora część jest darmowa.
Yoast, czyli optymalizacja pod względem SEO
Ważną częścią optymalizacji tekstu, który chcemy opublikować w internecie, jest zgodność z zasadami SEO. Tekst taki będzie pozytywnie oceniany przez Google i pomoże pozycjonować naszą witrynę internetową. Istnieje bardzo wiele różnych elementów, które wpływają, na to, czy tekst jest zgodny z tymi zasadami. Bardzo popularnym narzędziem do sprawdzania wpisów pod kątem SEO jest Yoast. To serwis, który oferuje między innymi wtyczkę do WordPress-a oraz korektor online. Po wejściu na stronę i wklejeniu tekstu otrzymamy odpowiedź czy jest poprawnie sformatowany, ma odpowiednią strukturę, posiada odpowiednią liczbę słów kluczowych i wiele innych informacji na temat zgodności z zasadami SEO. Wszystkie błędy będziemy mogli zatem poprawić od ręki i opublikować idealny tekst zarówno dla czytelników, jak i Google.
Panel przedstawiający analizę treści zakładki za pomocą wtyczki Yoast SEO dla systemu WordPress
Panel narzędzia Yoast SEO w wersji online
dostępny – tutaj
Dlaczego warto tworzyć zoptymalizowane i poprawne teksty?
Sporządzanie poprawnych, ciekawych i zoptymalizowanych tekstów, które będziemy zamieszczać na naszą stronę internetową, jest bardzo ważne. Pierwszym powodem, dla którego powinniśmy tworzyć takie teksty, jest atrakcyjność artykułów dla czytelników. Jeśli będą one ciekawe, poprawne gramatycznie, poprawne stylistycznie i ortograficznie, ocena naszych tekstów będzie pozytywna, a czytelnicy będą chętnie powracali na naszą witrynę. Drugim powodem, dla którego należy korzystać z narzędzi do optymalizacji tekstów, jest fakt pozycjonowania strony internetowej.
Google promuje tylko te strony, które zawierają wysokojakościowy, bezbłędny i poprawny pod względem SEO content. Korzystając z narzędzi do optymalizacji SEO, nasz tekst będzie w oczach Google wartościowy i to pomoże pozycjonować naszą stronę internetową. Dodanie do tekstu słów kluczowych, odpowiednich fraz, wypunktowań, śródtytułów itp. sprawia, że nasza witryna jest pozycjonowana wyżej od stron, które posiadają tekst jedynie w formie bloku treści – bez optymalizacji.
Nawet gdy kupujemy teksty, warto sprawdzić je programem antyplagiatowym, gdyż tylko wtedy możemy mieć pewność, że nasz content jest unikalny i autentyczny. Ciekawy i poprawny tekst będzie przekładał się zatem na większą popularność wśród użytkowników oraz wyższe umiejscowienie strony www w wyszukiwarce internetowej. To z kolei przełoży się na większy ruch organiczny oraz zarabianie większej ilości pieniędzy czy szybsze rozwijanie projektu.