+48 502-653-707 biuro@inter-web.pl

      Ile kosztuje SEO? Kiedy warto zainwestować?

      Skuteczne promowanie swojej działalności w Internecie sprawia, że można zwiększać zyski, ale również poszerza się grupa stałych klientów. Szukając najlepszego rozwiązania, bardzo często pojawia się opcja pozycjonowania. Z jednej strony poprawia widoczność strony w wyszukiwarce, z drugiej zwiększa się zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów- tym samym ruch na stronie.

      Ile kosztuje pozycjonowanie?

      Inwestycja w pozycjonowanie wydaje się koniecznością, jeśli ktoś prowadzi biznes w Internecie. Z tego powodu już od momentu założenia firmy należy o tym pomyśleć. Im szybciej rozpocznie się promowanie, tym szybciej można będzie zobaczyć pierwsze efekty.

      Często jest to jedyny sposób na to, by zaistnieć na rynku, na którym konkurencja jest naprawdę duża. Oczywiście niezbędny będzie właściwie opracowany plan marketingowy, gdyż pozwoli na określone działania promocyjne, które podziałają zachęcająco.

      ile kosztuje pozycjonowanie

      Szukając ofert na pozycjonowanie, można spotkać się z trzema modelami rozliczeń

      Pierwszy z nich obejmuje abonament miesięczny, często można skorzystać przez pierwszy miesiąc w niższej cenie. Wiadomo, że po miesiącu wyniki nie będą w pełni satysfakcjonujące, ponieważ wymaga to szeregu działań, a co najważniejsze, czasu. Dlatego przy tego typu rozwiązaniu zwykle są to kilkumiesięczne oferty, które zawierają w sobie kompleksowe działania w zakresie pozycjonowania.

      Kolejną opcją jest płatność za konwersję, czyli opłata wnoszona jest w momencie, gdy klient wykona określoną w umowie czynność. Można wymieniać tutaj zapis na warsztaty, zakup produktu, czy złożenie zamówienia na usługi. Trzecim rozwiązaniem będzie wycena płatności za ruch, możliwość, która najczęściej stosowana jest w odniesieniu do serwisów internetowych lub blogów.

      Coraz częściej agencje oferują opcje mieszane, w zależności od oczekiwań i zakresu działania promocyjnego, można dopasować indywidualne rozwiązania, które będą w pełni satysfakcjonujące dla każdej ze stron. Same ceny są zróżnicowane, w przypadku wynagrodzenia za efekty zwykle jest to określony procent od zysku, natomiast przy pozostałych opcjach od kilkuset do nawet kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie.

      Co obejmuje cena za pozycjonowanie?

      Na koszt SEO składa się kilka czynników, dlatego warto sprawdzić, czy prezentowana oferta zawiera każdy z nich. Tylko kompleksowe działanie będzie odznaczało się maksymalną skutecznością, dlatego koniecznie należy tego dopilnować. Inwestycja w SEO pozwala na poprawę widoczności w wyszukiwarce, z tego powodu oferta powinna zawierać audyt strony. Od niego będzie zależał cały plan działania, gdyż często wymagane są zmiany na samej stronie, by móc ją w przyszłości promować. Kolejnym punktem jest optymalizacja techniczna strony, w skład której można zaliczyć szybkość jej ładowania, układ, czy czytelność.

      Istotnym punktem, od którego w dużym stopniu zależy skuteczność całego pozycjonowania, jest przygotowanie odpowiednich fraz wraz z zaplanowaniem strategii działania. W skład oferty powinna wejść także optymalizacja treści, które już znajdują się na stronie bądź też w sklepie i pozyskiwanie linków. Oczywiście ważnym punktem są raporty i analityka internetowa, gdyż to one dają obraz wszelkich działań. Dzięki nim klient ocenia, na jakim etapie działania znajduje się agencja, ale również widzi efekty dotychczasowych rozwiązań, które już zostały wdrożone. Oferta może zawierać również dodatkowe działania, które będą wspierały samo pozycjonowanie. Inwestycja w SEO jest skutecznym sposobem na promowanie swojej działalności, z tego powodu warto szukać kompleksowych rozwiązań, które dodatkowo ją umocnią

      pozycjonowanie stron

      Jakie dodatkowe działania mogą wzmocnić pozycjonowanie?

      Dla wielu przedsiębiorców inwestycja w SEO jest kluczowa, jednak istnieje kilka dodatkowych opcji, które mogą wzmocnić jej skuteczność. Doskonale sprawdza się prowadzenie bloga firmowego, na którym można stosować frazy, w tym również te z długimi ogonami. Dla wielu klientów blog może być źródłem wiedzy o promocjach, wyprzedażach czy nowościach w sklepie. Kampania Ads bądź też profil na portalu takim jak Facebook również zwiększa zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów. Ponadto promowanie sklepu lub strony za pośrednictwem tych opcji jest znacznie łatwiejsze. Koszt SEO obejmuje nie tylko pozycjonowanie, gdyż dodatkowe działania zmierzające do zwiększenia ilości zainteresowanych stroną również przyczynia się do szybszych efektów.

      inwestycja w pozycjonowanie

      Inwestycja w SEO – kiedy ma sens?

      Inwestowanie w SEO ma sens pod warunkiem, że jest to ciągły proces, gdyż działanie przez miesiąc lub dwa, pozwoli na efekty, jednak w krótkim czasie zostaną one zwyczajnie niewidoczne. Na koszt SEO wpływ ma przede wszystkim ilość słów kluczowych, kondycja strony internetowej (wdrożenie zmian, modernizacja treści, układu strony), ale również konkurencyjność branży.

      Zdecydowanie mówi się, że jeśli ktoś chciałby zainwestować w SEO, musi liczyć się z kosztem co najmniej 600 złotych miesięcznie. Jednak jest to cena jedynie orientacyjna i zależy od wielu czynników. Warto skontaktować się z agencją SEO, która przygotuje ofertę zgodną z oczekiwaniami i potrzebami.